Vragen over shutters en interieur luiken
Wij maken onze shutters alleen van hoogwaardig hardhout: Paulowniahout. We leveren ook een collectie shutters in waterproof polyvinyl. Deze shutters kunnen worden gebruikt in ruimtes waar ze direct in contact komen met water of in erg vochtige ruimtes. De meeste klanten kiezen echter voor onze houten shutters. Lees hieronder onze antwoorden op veelgestelde vragen over shutters.
We hebben geprobeerd om al uw vragen over zelf te installeren shutters en plantation shutters te beantwoorden - inclusief vragen over hoe u de shutters moet installeren, over shutterontwerpen en over de levering van uw shutters.
Als uw vraag hier niet tussen staat, kunt u ons bellen op 0031 165 392 066 of contact met ons opnemen. Wij staan voor u klaar om uw vragen te beantwoorden!
- Waar zijn jullie shutters van gemaakt?
- Waar laten jullie de plantation shutters maken?
- •Waarom laten jullie de shutters in China maken en niet in Europa?
- Ik maak me zorgen over de werkomstandigheden en het milieu in China. Worden de werknemers in jullie shutterfabriek uitgebuit?
- Kopen jullie de shutters in via dezelfde leveranciers als alle andere shutterbedrijven die ik op internet tegenkom?
- Alle shutters zijn toch hetzelfde? Wat maakt het dan uit waar ze vandaan komen?
- Waarom is Shutters and Blinds Direct anders?
- Kunt u mij ontwerpadvies geven voor mijn shutters?
- Wat moet ik doen als ik een fout heb gemaakt bij het online bestellen van mijn shutters?
- Kan ik mij nog bedenken als ik mijn bestelling heb geplaatst?
- Hoe lang duurt het voordat mijn plantation shutters worden geleverd?
- Hoe worden mijn shutters verzonden?
- Krijg ik bericht over het tijdstip waarop mijn shutters worden geleverd?
- Kan ik aangeven hoe laat mijn plantation shutters moeten worden geleverd?
- Worden mijn shutters goed verpakt om schade tijdens het transport te voorkomen?
- Wat moet ik doen als mijn shutters tijdens het transport zijn beschadigd?
- Als mijn shutters bij ontvangst beschadigd blijken te zijn, moet ik dan lang wachten op vervangende shutters?
- Zit er garantie op mijn shutters?
- Wat wordt er bij mijn shutters geleverd om ze te installeren?
- Wat zit er in de dozen met mijn shutters?
- Hebben mijn shutters voorgeboorde gaten en zijn de scharnieren er al op bevestigd?
- Wat heb ik nodig om mijn shutters te installeren?
- Wat als ik tegen problemen aanloop bij het installeren van mijn shutters?
- Wat moet ik verder nog weten?
Waar zijn jullie shutters van gemaakt?
Wij maken onze shutters alleen van hoogwaardig hardhout: tulpenboomhout en iepenhout. We leveren ook een collectie shutters in waterproof polyvinyl. Deze shutters kunnen worden gebruikt in ruimtes waar ze direct in contact komen met water of in erg vochtige ruimtes. De meeste klanten kiezen echter voor onze houten shutters van tulpenboomhout of iepenhout.
Waar laten jullie de plantation shutters maken?
We laten onze shutters maken in China, op een locatie ongeveer 3 uur buiten Shanghai.
•Waarom laten jullie de shutters in China maken en niet in Europa?
Heel eenvoudig: omdat dat duurder zou zijn. De arbeids- en productiekosten in Europa zijn veel hoger, waardoor we onze prijzen flink zouden moeten verhogen als we onze shutters hier zouden laten maken.
Ik maak me zorgen over de werkomstandigheden en het milieu in China. Worden de werknemers in jullie shutterfabriek uitgebuit?
Absoluut niet. Tot 2005 lieten we onze shutters in Canada maken, maar vanwege de hoge kosten konden we onze hoogwaardige shutters niet langer voor scherpe prijzen leveren. Daarom hebben we besloten om onze fabriek naar China te verhuizen. Het belangrijkste daarbij was om ervoor te zorgen dat onze fabriek altijd voldoet aan de hoogste standaards op het gebied van milieuverantwoordelijkheid en het welzijn van de medewerkers die bij ons in dienst zijn. Onze volledige leveringsketen, het hele productieproces en de werk- en leefomstandigheden van ons personeel voldoen aan de Quality & Procedures Assessment van de belangrijkste bouwmarktketen in het Verenigd Koninkrijk. Deze controle maakte deel uit van hun selectieprocedure voordat ze besloten shutters van Shutters and Blinds Direct in hun winkels te gaan verkopen.
Kopen jullie de shutters in via dezelfde leveranciers als alle andere shutterbedrijven die ik op internet tegenkom?
Nee, wij zijn wat dat betreft uniek. Wij zijn een samenwerkingsverband aangegaan met een Chinees bedrijf en het ontwerp en de productietechnieken en - processen die wij gebruiken voor de productie van uw shutters zijn uniek voor ons bedrijf.
Alle shutters zijn toch hetzelfde? Wat maakt het dan uit waar ze vandaan komen?
Niet alle shutters zijn hetzelfde! De medewerkers van Shutters and Blinds Direct hebben veel tijd en energie gestoken in de ontwikkeling van ons shutterproduct dat uniek is qua kwaliteit en ontwerp. Hierdoor kunt u er zeker van zijn dat u hoogwaardige plantation shutters krijgt tegen een scherpe prijs.
Waarom is Shutters and Blinds Direct anders?
Ons product is uniek en van uitzonderlijk hoge kwaliteit. Wij beschikken over een fantastisch team enthousiaste, goed opgeleide en deskundige medewerkers en bieden ongeëvenaarde klantenservice. Wij zijn geen gewone helpdesk; wij doen ons uiterste best om al onze klanten zo goed mogelijk te helpen als ze vragen hebben of hulp nodig hebben bij de aanschaf van hun shutters.
Kunt u mij ontwerpadvies geven voor mijn shutters?
Ja. Dat is een onderdeel waarop we de verwachtingen van onze klanten overtreffen. U kunt ons bellen om alle vragen met betrekking tot uw bestelling te bespreken of, nog beter, u kunt ons per e-mail foto’s van uw ramen sturen en wij adviseren u dan over het beste ontwerp voor uw ramen. Ook kunt u ons per e-mail foto’s van uw ramen sturen waarop wij kunnen aangeven waar u het beste kunt meten voor perfect passende shutters!
Wat moet ik doen als ik een fout heb gemaakt bij het online bestellen van mijn shutters?
Alle online bestellingen worden door onze medewerkers verwerkt. Dit betekent dat een medewerker van ons ontwerpteam uw shutterbestelling uitprint en alle details controleert. Wij nemen contact met u op als er onderdelen van de bestelling zijn die voor ons niet duidelijk zijn of als we vragen hebben over de specificaties of productopties die u voor uw shutters hebt gekozen. Als u bij ons bestelt, kunt u volledig op ons vertrouwen!
Kan ik mij nog bedenken als ik mijn bestelling heb geplaatst?
Als u direct na het plaatsen van uw bestelling telefonisch of per e-mail contact met ons opneemt, kunnen wij uw bestelling waarschijnlijk nog aanpassen. Ons productiesysteem is echter zeer efficiënt en het is heel moeilijk om de bestelling aan te passen zodra deze is doorgegeven aan de fabriek.
Hoe lang duurt het voordat mijn plantation shutters worden geleverd?
De meeste bestellingen worden tussen 9 tot 10 weken geleverd. Tijdens het Chinese nieuwjaar is dit 2 a 3 weken langer. Helaas kunnen er ook omstandigheden zijn, zoals met het Corona virus waardoor productie en transport langer kan duren. Bij deze extreme situaties kunnen wij tijdelijk geen levertijd garanderen.
Hoe worden mijn shutters verzonden?
Uw shutters worden door Shutters and Blinds Direct zelf of door onze vertrouwde partner TNT geleverd.
Krijg ik bericht over het tijdstip waarop mijn shutters worden geleverd?
Ja, als onderdeel van onze service bellen wij u zodra uw shutters klaar zijn voor verzending en spreken we een leveringsdatum met u af die u uitkomt.
Kan ik aangeven hoe laat mijn plantation shutters moeten worden geleverd?
U kunt geen specifieke tijd opgeven. U kunt bij uw bestelling wel aangeven dat u uw shutters op zaterdag of op een werkdag vóór 12 uur ’s middags wilt ontvangen. Hiervoor worden extra kosten berekend. Standaardlevering op een werkdag is gratis bij alle bestellingen van minimaal €750. Uw bestelling wordt dan tussen 9 uur ‘s ochtends en 6 uur ‘s middags bezorgd.
Worden mijn shutters goed verpakt om schade tijdens het transport te voorkomen?
Ja, wij maken gebruik van een combinatie van hoogwaardig dik karton, polystyreen en triplex om ervoor te zorgen dat uw shutters niet worden beschadigd tijdens het transport. Terug naar boven
Wat moet ik doen als mijn shutters tijdens het transport zijn beschadigd?
Controleer bij ontvangst alle dozen op zichtbare beschadigingen van de verpakking. Als de verpakking beschadigd is, geeft u op de pakbon aan dat u de dozen beschadigd hebt ontvangen. Aleen op deze manier kunnen wij schade verhalen op de transporteur. In het zeldzame geval dat dit gebeurt, zorgt Shutters and Blinds Direct ervoor dat alle onderdelen die tijdens het transport zijn beschadigd opnieuw worden gemaakt.
Als mijn shutters bij ontvangst beschadigd blijken te zijn, moet ik dan lang wachten op vervangende shutters?
In het zeldzame geval dat de frames of lamellen van uw shutters tijdens het transport zijn beschadigd, kunnen wij er dankzij onze eigen shutterwerkplaats snel voor zorgen dat deze onderdelen worden vervangen. Meestal kunnen we de vervangende onderdelen de volgende dag al verzenden! Graag zien wij dan een foto van de schade met uw bestelgegevens en om welke shutter het gaat tegemoet. Dit kan per e-mail
Zit er garantie op mijn shutters?
Ja, er zit 3 jaar garantie op uw shutters vanaf het moment van levering.
Wat wordt er bij mijn shutters geleverd om ze te installeren?
Uw houten shutters en polyvinyl shutters worden geleverd met vrijwel alles wat u nodig hebt om ze te installeren. Afhankelijk van de opties die u hebt gekozen bij het bestellen van uw shutters, ontvangt u shutterpanelen, shutterframes, scharnieren, schroeven en magneten. Kortom, alles wat u nodig hebt om de shutters snel en eenvoudig te installeren. Wij leveren zelfs de boorkop die het meest geschikt is om uw shutters te installeren!!
Wat zit er in de dozen met mijn shutters?
Als u de naam van uw kamer/raam bij het bestellen hebt ingevuld, dan staat op de dozen die u thuisbezorgd krijgt duidelijk aangegeven welke doos bij welk raam hoort. Op de shutterdozen staat bovendien aangegeven welke panelen in welke doos zitten. Op deze manier is het installeren van uw shutters een fluitje van een cent!
Hebben mijn shutters voorgeboorde gaten en zijn de scharnieren er al op bevestigd?
Afhankelijk van het door u gekozen ontwerp* boren we de gaten voor en bevestigen we de scharnieren op uw shutters. We maken gebruik van een uniek ontworpen scharnier met een scharnierpin, waardoor we ons scharniersysteem aan de shutterframes en shutterpanelen kunnen bevestigen. Waar mogelijk zorgen we ervoor dat de shutterframes voor uw shutters verzonken gaten hebben en met verstek zijn gezaagd (*Deze informatie is van toepassing op 95% van de shutterbestellingen die we tussen 2006 en 2008 hebben ontvangen. De overige 5% van de klanten kiest voor plantation shutters zonder de bovengenoemde opties.)
Wat heb ik nodig om mijn shutters te installeren?
Het installeren van uw shutters is heel eenvoudig. Maar u moet er wel nog iets voor doen! Zorg dat u een boormachine, een schroevendraaier en desgewenst acrylaatkit bij de hand hebt om uw shutters perfect af te werken.
Wat als ik tegen problemen aanloop bij het installeren van mijn shutters?
Wij helpen u graag verder. Alle medewerkers van Shutters and Blinds Direct zijn deskundigen op het gebied van alle aspecten van ons bedrijf. Zij kunnen onze klanten dan ook helpen om vrijwel alle problemen op te lossen. I n het onwaarschijnlijke geval dat u tegen problemen aanloopt bij het installeren van uw shutters, kunt u ons dan ook altijd bellen en wij helpen u dan verder!
Wat moet ik verder nog weten?
We can’t think of anything else but as they say the only bad question, is one not asked. Wij kunnen verder niets bedenken, maar ze zeggen wel dat er maar één slechte vraag is, en dat is een vraag die niet wordt gesteld. Dus bel of e-mail ons vooral als u nog vragen hebt over uw bestelling waarop u geen antwoord kunt vinden op onze website.